Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Αλεξανδρούπολη: Συζήτηση για την Ειδική Οικονομική Ζώνη

Η δημιουργία Ειδικής Οικονομικής Ζώνης στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αποτέλεσε το θέμα ενημέρωσης και συζήτησης των συνδικαλιστών και του διευθυντή του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ, Σάββα Ρομπόλη, σε εκδήλωση που έγινε το μεσημέρι στο Εργατικό Κέντρο Αλεξανδρούπολης.
Όπως τόνισε ο κ. Ρομπόλης, η διεθνής πρακτική και εμπειρία των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών (π.χ. Πολωνία, Ρωσία, Κίνα, ΠΓΔΜ, Ντουμπάι, Αρμενία, κλπ) έχει αποδείξει ότι οι επιδιωκόμενοι στόχοι των χωρών ή των περιφερειών υποδοχής δεν επιτυγχάνονται και τα αποτελέσματα των ΕΟΖ δεν είναι ενθαρρυντικά.
Παράλληλα, σημείωσε πως η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας παρατηρεί για την λειτουργία και δράση των ΕΟΖ διεθνώς την εφαρμογή ατομικών συμβάσεων εργασίας και την απαγόρευση του συνδικαλίζεσθαι. Επιπλέον, είπε ο κ. Ρομπόλης, σύμφωνα με πολυάριθμες μελέτες και εκθέσεις διεθνών οργανισμών (ΔΟΕ) στις περισσότερες από τις χιλιάδες ΕΟΖ διεθνώς επικρατεί εργασιακός μεσαίωνας, δηλαδή παραβίαση των δικαιωμάτων των εργαζόμενων, υποχρεωτικές υπερωρίες, εργασιακή ανασφάλεια, υποβαθμισμένες συνθήκες εργασίας, χρήση πιεστικών πρακτικών, πρακτικών, προκειμένου να επιτευχθούν οι προθεσμίες και τα πλάνα παραγωγής των επιχειρήσεων.
«Η ενίσχυση της αναπτυξιακής δυναμικής στην χώρα μας, προϋποθέτει την μετάβαση του παραγωγικού συστήματος και την αλλαγή του δόγματος των ‘οριζόντιων πολιτικών’ από τους τομείς παραγωγής στα παραγωγικά συμπλέγματα με την ανάπτυξη κλαδικών πολιτικών σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο με συμφωνίες, διαφάνεια, γνώση, αποτελεσματικότητα και σεβασμό στους θεσμούς, τους κανόνες και τα κοινωνικά δικαιώματα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ρομπόλης.

Εθνικός Αλεξανδρούπολης-Κηφισιά 3-1 -



undefinedΚαλύτερος στη μεγαλύτερη διάρκεια της αναμέτρησης, ο Εθνικός επιβλήθηκε το Σάββατο (14/01) της Κηφισιάς με 3-1 σετ στην Αλεξανδρούπολη για την 12η αγωνιστική.
Με την τρίτη τους νίκη στις τέσσερις τελευταίες "στροφές", που ήταν η πέμπτη τους συνολικά, οι Θρακιώτες κρατήθηκαν όχι απλά μακριά από τη ζώνη των πλέι άουτ, που ήταν ο αρχικός τους στόχος, αλλά κοντά στην πρώτη τετράδα.
Όσον αφορά τους φιλοξενούμενους, που δεν είχαν στη διάθεση τους τον Καριπίδη ενώ ο Εστράδα έπαιξε ελάχιστα, αυτή ήταν η πέμπτη συνεχόμενη ήττα τους.
Στα του αγώνα, η μοναδική φορά που ένιωσαν απειλή οι γηπεδούχοι ήταν στο τέλος του τρίτου σετ. Αν και είχαν συνεχώς το πάνω χέρι με 16-10 και 21-17, η Κηφισιά έκανε την αντεπίθεση της και ισοφάρισε σε 22-22. Ο Εθνικός έφτασε στο ματς μπολ με 24-22, ωστόσο και πάλι η αθηναϊκή ομάδα δεν πτοήθηκε και με τέσσερις διαδοχικούς πόντους κατέκτησε το σετ με 26-24.
Τα σετ: 25-17, 25-20, 24-26, 25-19.
Εθνικός: Κόβατς 7 (2/6 επ., 5 μπλοκ), Σιδηρόπουλος 2, Γραμματικάκης 8 (4/6 επ., 3 μπλοκ), Γκονζάλες 30 (21/17 επ., 5 άσοι, 4 μπλοκ), Δαλακούρας Α. 12 (8/21 επ., 3 μπλοκ, 55% υπ. - 38% άριστες), Κουμεντάκης 15 (13/27 επ., 2 μπλοκ, 83% υπ. - 78% άριστες), Μίτρεφ -λ (53% υπ. - 35% άριστες).
Κηφισιά: Μπέλλος 22 (19/41 επ., 2 μπλοκ), Καλαϊτζίδης 8 (4/10 επ., 3 μπλοκ), Νικολάκης 2, Ντε Ρόκο 13 (13/26 επ., 81% υπ. - 64% άριστες), Παπαδόπουλος 7 (5/14 επ., 2 μπλοκ), Δεληπρίμης 13 (10/20 επ., 2 μπλοκ, 76% υπ. - 48% άριστες), Ταμπουρατζής -λ 79% υπ. - 75% άριστες / Καρακίτσος 2, Εστράδα.

Σύνδεση λιμανιού με ΟΣΕ-Δείτε διαφορετική αντιμετώπιση


Για διαβάστε το παρακάτω άρθρο και θα αντιληφθείτε πως μας αντιμετωπίζουν. Στον Πειραιά θέλουν να συνδέσουν το λιμάνι με τον σιδηρόδρομο και κάνουν κυρίαρχο θέμα, ένα έργο 20 χιλιομέτρων. Εδώ στην Αλεξανδρούπολη, ο σιδηρόδρομος δεν απέχει περισσότερο από 500 μέτρα και το αντιμετωπίζουν λες και τους ζητήσαμε τη γέφυρα Ρίο-Αντίριο!!!
Λιμάνι χωρίς σιδηρόδρομο γίνεται; Όχι απαντούν ομοφώνως χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και ναυτιλιακοί παράγοντες που διαβλέπουν ότι άλλη μία ευκαιρία για την χώρα και τα λιμάνια της κινδυνεύει. Χθες με αφορμή εκδήλωση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ο πρόεδρός του Γ. Γράτσος μεταξύ των άλλων τόνισε πως επί μία συναπτή 20ετία και πλέον εκκρεμεί το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμένα του Πειραιά με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ μόλις προχθές ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Ν. Αρβανίτης είχε θέσει επίσης μεταξύ των άλλων και το θέμα του Θριασίου και της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΠ. Για το τελευταίο, δηλαδή για το Θριάσιο, τα στοιχεία θέλουν το έργο της β’ λειτουργικής φάσης του, ύψους 122,19 εκατ. ευρώ να έχει προσωρινό ανάδοχο αλλά ο διαγωνισμός να βρίσκεται στην διαδικασία της εξέτασης των ενστάσεων. Πρόκειται για το σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο της Αττικής, καθώς με την υλοποίησή του θα ολοκληρωθεί το τερματικό του Θριάσιου Πεδίου, στο οποίο υπολογίζεται ότι θα συγκεντρωθούν σημαντικές λειτουργίες που αφορούν εκτός βέβαια του σιδηροδρόμου τις συνδυασμένες μεταφορές.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Γράτσος: “Το ΝΕΕ για χρόνια προτρέπει την δημιουργία της Ελλάδας ως διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου πράγμα που προϋποθέτει καλές σιδηροδρομικές και οδικές προσβάσεις. Η σιδηροδρομική σύνδεση του Ικονίου με το Θριάσιο πεδίο, μικρότερη από 20 χιλιόμετρα, 20 περίπου χρόνια τώρα έχει αρχίσει αλλά δεν τελειώνει. Αυτό ζημιώνει την Ελλάδα διότι της αποστερεί την εξυπηρέτηση των άλλων Βαλκανικών χωρών. 
Οι μεταφορές Ασιατικών αγαθών μέσω της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρωπαϊκή και Ανατολική Ευρωπαϊκή ενδοχώρα, όπου προωθούνται κυρίως σιδηροδρομικώς, αυξάνουν με ρυθμό 7.7% ετησίως ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης μέσω Βορείου Ευρώπης είναι μόνο 4.6% ετησίως. Αυτό ήταν αναμενόμενο διότι ο χρόνος μεταφοράς μέσω Ελλάδας θα ήταν 8 με 10 μέρες λιγότερος από το ταξίδι ως το Ρότερνταμ. Το ΝΕΕ το προέβαλε από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 σε «ώτα μη ακουώντων». Εφ’ όσον υπάρξει καλή σιδηροδρομική σύνδεση, μέσω του Πειραιά επιτυγχάνεται η συντομότερη εξυπηρέτηση της Βαλκανικής ενδοχώρας.  Σήμερα αναπτύσσεται ραγδαία η Τεργέστη, που είναι περίπου 2 μέρες πλού περισσότερες από ότι η Ελλάδα, πράγμα που δεν πιστεύουμε να εξυπηρετεί τις βαλκανικές συνδέσεις. Πρέπει άμεσα να βελτιωθούν οι κατάλληλες υποδομές στην Ελλάδα πριν εδραιωθούν άλλοι”.