Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Σύνδεση λιμανιού με ΟΣΕ-Δείτε διαφορετική αντιμετώπιση


Για διαβάστε το παρακάτω άρθρο και θα αντιληφθείτε πως μας αντιμετωπίζουν. Στον Πειραιά θέλουν να συνδέσουν το λιμάνι με τον σιδηρόδρομο και κάνουν κυρίαρχο θέμα, ένα έργο 20 χιλιομέτρων. Εδώ στην Αλεξανδρούπολη, ο σιδηρόδρομος δεν απέχει περισσότερο από 500 μέτρα και το αντιμετωπίζουν λες και τους ζητήσαμε τη γέφυρα Ρίο-Αντίριο!!!
Λιμάνι χωρίς σιδηρόδρομο γίνεται; Όχι απαντούν ομοφώνως χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και ναυτιλιακοί παράγοντες που διαβλέπουν ότι άλλη μία ευκαιρία για την χώρα και τα λιμάνια της κινδυνεύει. Χθες με αφορμή εκδήλωση του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος ο πρόεδρός του Γ. Γράτσος μεταξύ των άλλων τόνισε πως επί μία συναπτή 20ετία και πλέον εκκρεμεί το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης του εμπορικού λιμένα του Πειραιά με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο ενώ μόλις προχθές ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης Ν. Αρβανίτης είχε θέσει επίσης μεταξύ των άλλων και το θέμα του Θριασίου και της σιδηροδρομικής σύνδεσης του ΟΛΠ. Για το τελευταίο, δηλαδή για το Θριάσιο, τα στοιχεία θέλουν το έργο της β’ λειτουργικής φάσης του, ύψους 122,19 εκατ. ευρώ να έχει προσωρινό ανάδοχο αλλά ο διαγωνισμός να βρίσκεται στην διαδικασία της εξέτασης των ενστάσεων. Πρόκειται για το σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο της Αττικής, καθώς με την υλοποίησή του θα ολοκληρωθεί το τερματικό του Θριάσιου Πεδίου, στο οποίο υπολογίζεται ότι θα συγκεντρωθούν σημαντικές λειτουργίες που αφορούν εκτός βέβαια του σιδηροδρόμου τις συνδυασμένες μεταφορές.
Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Γράτσος: “Το ΝΕΕ για χρόνια προτρέπει την δημιουργία της Ελλάδας ως διαμετακομιστικό κέντρο της Ανατολικής Μεσογείου πράγμα που προϋποθέτει καλές σιδηροδρομικές και οδικές προσβάσεις. Η σιδηροδρομική σύνδεση του Ικονίου με το Θριάσιο πεδίο, μικρότερη από 20 χιλιόμετρα, 20 περίπου χρόνια τώρα έχει αρχίσει αλλά δεν τελειώνει. Αυτό ζημιώνει την Ελλάδα διότι της αποστερεί την εξυπηρέτηση των άλλων Βαλκανικών χωρών. 
Οι μεταφορές Ασιατικών αγαθών μέσω της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρωπαϊκή και Ανατολική Ευρωπαϊκή ενδοχώρα, όπου προωθούνται κυρίως σιδηροδρομικώς, αυξάνουν με ρυθμό 7.7% ετησίως ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης μέσω Βορείου Ευρώπης είναι μόνο 4.6% ετησίως. Αυτό ήταν αναμενόμενο διότι ο χρόνος μεταφοράς μέσω Ελλάδας θα ήταν 8 με 10 μέρες λιγότερος από το ταξίδι ως το Ρότερνταμ. Το ΝΕΕ το προέβαλε από τα τέλη της δεκαετίας του ’90 σε «ώτα μη ακουώντων». Εφ’ όσον υπάρξει καλή σιδηροδρομική σύνδεση, μέσω του Πειραιά επιτυγχάνεται η συντομότερη εξυπηρέτηση της Βαλκανικής ενδοχώρας.  Σήμερα αναπτύσσεται ραγδαία η Τεργέστη, που είναι περίπου 2 μέρες πλού περισσότερες από ότι η Ελλάδα, πράγμα που δεν πιστεύουμε να εξυπηρετεί τις βαλκανικές συνδέσεις. Πρέπει άμεσα να βελτιωθούν οι κατάλληλες υποδομές στην Ελλάδα πριν εδραιωθούν άλλοι”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου